2011. augusztus 26., péntek

ÉS MÉG MINDIG RAMADAN utolsó hét

Itt a finisben már nem sziporkáztam annyira ,készítettem bár néhány új ételt ,de a fotók lemaradtak...:)
Bár azt írtam a bejegyzés címeként hogy utolsó hét ,még a jövő héten 2 nap lesz a böjtből ,és a fontos tennivalók pont erre a két napra tevődnek ,be kell szerezni mindent az ünnep ünnepére......:)



A böjt utáni 3 nap a Böjt Megtörésének Ünnepe ,néhol cukorünnepnek is hívják , EID AL-FITR a neve arabul, legalább akkora ünnep mint a keresztény karácsony, csak az arabok nem szűk családi körben ünnepelnek ,nagy fesztiválok, lakomák ,és összejövetelek jellemzik ezt az időszakot .


A hagyomány szerint a böjt utolsó napjaiban, mindenki új ruhákat (dzsillaba ,csador nálunk ismertebb elnevezés ) vásárolnak, új papucsokat ,kendőket ,az eddigieknél is több finomságot ,a gyerekeknek mindenféle ajándékot , cukorkát ,és  ramadan végeztével egy nagy bulit csapnak.
Kivonulnak az utcára a szép új felszerelésükbe ,ilyenkor még azok a fiatalok is felveszik a dzsillabat akik egyébként farmer-póló (fiúknál) vagy nyáriruha (lányoknál) viselete az általános.
Mindenki jön megy ,meglátogatják a rokonokat ,barátokat, az utcákon ünnepelnek ,mindenki habitusa szerint....:)



Ramadan végeztével szinte azonnal megkezdődnek az esküvők.....ami asszem megér egy újabb bejegyzést...vannak fotóim is hozzá ,volt részem pár marokkói esküvőben...nem semmi!!!.:))

                                              

         Ez én vagyok....:)))

... egy barátnőm megkért,mert  párja mindíg azzal fenyegeti szegény lányt mikor kicsit többet mutató ruhát vesz fel ,hogy csadorba fogja járatni...:) hát én vettem neki egyet ...de fel kellett próbálnom..:))) egyébként nem a világom ,még az óceánparton is bikiniben voltam a sok csadorban fürdőző nő között....hmmmm..
A női viselet otthon általános európai öltözet, sokan a kínaipiaci pamut,szatén pizsikben (fiúk) meg hálóingekben (nők) vannak otthon ,és ha utcára mennek csak akkor húzzák erre a csadort..:))


A párom is felpróbálta az öccse egyik esküvői ruháját ,mert neki sem a világa ...sosem hordott ilyeneket ...ami itthon van neki azokat én hordom :) amikor nagy a meleg ,és nincs kedvem felöltözni...de a hétköznapi férfi dzsillaba ujjatlan nincs hozzá való nadrág ,a pasik ott ugyanúgy öltöznek mint európában csak ráhúznak egy ujjatlan csadort mikor kimennek az utcára, de kb 50% csak.

........hát mára ennyit ,és akkor jövő hétre készülök az esküvői beszámolóval..:DD


RAMADAN KAREEM

1 megjegyzés: